מקושרים

ההתחלה

אנחנו לא שמים לב, אבל אנחנו כולנו מקושרים במעין חוט זהב דקיק שאף אחד לא שם לב לקיומו. לא משנה מה גודל המדינה שאתה גר בה, או כמות האוכלוסייה בעיר שלך.
אנחנו קרובים אחד לשני יותר מאי פעם. אם פעם חשבנו שזה לא מציאותי לפגוש בן אדם מיבשת אחרת, אז היום זה יותר אפשרי מתמיד. אני לא מדברת על היכולת לטוס ולבקר במדינה רחוקה ולפגוש אנשים. אני מדברת על זה שבעידן הפוסט מודרני שלנו, האינטרנט הוא גורם מגבש – או שבעצם האינטרנט מראה לנו עד כמה אנחנו מגובשים, ללא ידיעתנו.
לא פעם נתקלנו במושג "עולם קטן", אבל האם אי פעם תהינו מה זה אומר? האם באמת חשבנו לרגע מה הכוונה בכך?
כן ישנה מחשבה כגון: יש לי חבר שמסתבר שיש לנו חבר משותף, מגניב. אבל זה יותר מזה. אני לא מדברת רק על החבר המשותף הספציפי הזה, אני מדברת על זה, שככל שאנחנו מכירים יותר אנשים, יוצא כי בעקיפין אנחנו מוסיפים את עצמנו למעגלים חברתיים נרחבים ביותר, שאף פעם לא שמנו לב אליהם וגם לא נשים, אבל הם קיימים, והם מאחדים אותנו. הם לא מאחדים אותנו רק אל החברים הטובים שלנו, אבל הם מאחדים אותנו בסופו של דבר אל אותם אנשים שעוד נפגוש ונחשוב על זה רק אחרי המפגש כי זה מוזר שיש לכם מכרים משותפים או שפשוט הוא קשור בדרך זו או אחרת לחברים שלכם.

Comments