עכבות

שאלה שמעסיקה אותי הרבה בזמן האחרון - והיא איך להיפטר מהעכבות של עצמך? איך להיפטר מהשלשלאות הדמיוניות שכובלות אותך ולא נותנות לך לפרוש כנפיים?

היום עיינתי בברכה שחברה כתבה - שאותה לא ראיתי כמעט שנה, ובמכתב היא כותבת שצריך ליהנות מהחיים ולחיות את הרגע וכמובן לשמור על קשר. מאז שהשתחררתי מצה"ל - אני לא נהנית מהחיים - בחברה של אנשים, אני לא מבלה, ולא ראיתי את חברתי כמעט שנה. העבודה השתלטה - והפכה להיות מרכז חיי - את החברות שלי אני בקושי רואה - והמושג חברות עצמו מתרופף - כיוון שכשאין השקעה בקשר הוא נעלם - אז האם גם החברות עצמה מתאדה? האם החברות נעלמת כלעומת שהייתה?

אני מנסה לחיות את הרגע אבל זה בלתי אפשרי - קשה לפעמים לשחק במשחק החיים - לשחק במשחק החברתי - זה מייגע ומתסכל - לראשונה בחיי הזדהיתי עם דנה ספקטור - אחרי שקראתי את הטור האחרון שלה ב- "7 ימים"  הבנתי במיידי כי אני הרגשתי בדיוק כמוה בגיל הנעורים וגם עכשיו * אצלה איך שהיא קוראת לזה יש משבר גיל 40 - אבל אצלי המשבר הזה קיים מאז ומתמיד.
הבדידות יכולה להיות הדבר הגרוע ביותר וגם הטוב ביותר - אני יכולה ועוד איך לתפקד בעצמי - אבל לפעמים חסר לי מאוד אבל עד כדי כך שזה צורב בעור וגורם לעצמות בגופי להקשיח אם זה רק אפשרי - חברה זה אחד הדברים החשובים בחייו של האדם - החברה עוזרת לנו להתפתח ולהפוך אנו עצמנו - אנו המוגשמים עצמית.
אולי העכבות שלי ימנעו ממני לעשות את הצעד קדימה גם בזמן הקרוב - אבל מה שכן, אני מרגישה פחות בודדה בהרבה אחרי הטור של דנה - כי קל יותר להתנהל בחיים כשאתה יודע שהסירה שאתה נמצא בא לא היחידה בנהר - יש עוד כמה - אבל זה לא אומר שזה יותר טוב - זה רק מעיד על אנושיות.

Comments